måndag 9 augusti 2010

Prinsessan på Ärten Ma Tilda


Idag har det regnat hela hos mig konstant,så jag har pysslat och sytt lite mest hela dagen.För ett tag sedan såg jag en så söt Prinsessan på Ärten i porslin men hon var bara 10cm hög.Så idag tänkte jag att jag skulle försöka att sy en lite större i tyg,och så blev denna lilla prinsessan på ärten till hon är ung 30cm hög.Fattar bara inte varför färgerna blev så konstiga allt det som inte är vitt är samma rosa färg,här ser det ut som 4 olika färger,ska försöka imorgon när det är dagsljus då stämmer nog färgerna bättre.Ser ni den lilla lilla Ärtan emellan kuddarna

6 kommentarer:

  1. näää vad sööööööööööööööööööööt

    SvaraRadera
  2. Jättejättefin! Du är så duktig!

    SvaraRadera
  3. Cudowna Tilda... i te poduszki:)
    Bardzo mi się podoba:):):)

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Guuud så fin....ler
    En fråga till köper du mönster böckerna av Tone Finnanger? Jag har "jul med Tildas vänner och Tildas hus" Du syr så många olika Änglar och alla är underbara..
    Mina fönsterluckor har jag gjort tog hem ohyvlat virke fån mitt gammla jobb och satt ihop brädorna och skar ut hjärtat med sticksåg.
    Kram Annelie

    SvaraRadera
  5. Hejsan!

    Det var längesen. Hoppas att allt är bra med dig?
    Du pysslar för fulla muggar (som vanligt) ser jag.

    Den här prinsessan var supergullig.
    Min dotter Alva har själva orginalet, den är från SIA och är supersöt!
    Jag har sett nån annan som har försökt sig på den här varianten men din blev väldigt lyckad!
    Så fin att jag funderar på att beställa en av dig! :D

    Kram Tanja

    SvaraRadera